Sunday, November 17, 2024

FACEBOOK සිය නිල මව් සමාගම් නාමය Meta ලෙස වෙනස් වෙයි

ෆේස්බුක් සමාගමේ නම Meta ලෙස වෙනස් කළ බව ෆේස්බුක් ප්‍රධාන විධායක කිලධාරී මාර්ක් සකර්බර්ග් බ්‍රහස්පතින්දා පැවැති සමාගමේ වාර්ෂික සමුළුවේදී
ප්‍රකාශයට පත් කර ඇත.

ඔවුන් ඊයේ දිනයේ දී පැවති Facebook Connect Event හිදී ඔවුන්ගේ සමාගමේ නාමය “Meta” යනුවෙන් වෙනස් කරන බව දැනුම් දුන්නා. මේ අනුව Facebook සමාගමේ, Official Facebook Page එක, Twitter ගිණුම් ආදීන්ගේ නාමය “Meta” ලෙසද වෙනස් කර ඇත.Facebook Connect augmented සහ virtual Reality සම්මන්ත්‍රණයේදී ප්‍රකාශයට පත් කරන ලද මෙම නම වෙනස් කිරීම, Metaverse සමඟින් සමාගමේ සමාජ මාධ්‍යවලින් ඔබ්බට වර්ධනය වන අභිලාෂයන් පිළිබිඹු කරයි.

“අද අපි සමාජ මාධ්‍ය සමාගමක් ලෙස සලකනු ලැබේ, නමුත් අපගේ DNA තුළ අපි මිනිසුන් සම්බන්ධ කිරීමට තාක්‍ෂණය ගොඩනඟන සමාගමක් වන අතර, අපි ආරම්භ කරන විට සමාජ ජාලකරණය මෙන් මීළඟ මායිම metaverse වේ,” Meta CEO Mark Zuckerberg පැවසීය.

දෙසැම්බර් 1 සිට බලපැවැත්වෙන පරිදි FB සිට MVRS වෙත සිය කොටස් ටික වෙනස් කරන බව සමාගම සිය නම වෙනස් කිරීමේ නිවේදනයේ සඳහන් කරයි.

FACEBOOK නාමය යටතේ තිබූ 80කට අධික ආයතන සියල්ලම Meta කියන නම යටතේ තමයි ඉදිරියට යන්නේ. ඒ අවුව FACEBOOK ලෙස හඳුන්වපු මව් ආයතනයේ (mother company) නම Meta ලෙස වෙනස් වී ඇත.

වසර 17කට පසු පළමු වතාවට මාර්ක් සකර්බර්ග්ට නව තනතුරක් ලැබී ඇත. ඔහු නිල වශයෙන් ෆේස්බුක් නව මව් සමාගම් නාමය වන මෙටා හි ප්‍රධාන විධායක නිලධාරී සහ සභාපති බවට 28 වැනි දා පත්විය.

ෆේස්බුක් සිය සමාගමේ අභ්‍යන්තර ලේඛන සියගණනක් කාන්දු වීමෙන් පසු එහි විවිධ වේදිකාවලින් සැබෑ ලෝකයට සිදුවන හානිය පිළිබඳ පුළුල් විමර්ශනයකට මුහුණ දෙන බැවින් එහි සමාගමේ නම මෙටා ලෙස වෙනස් කළ බව වාර්තා වෙයි.

මෙම වෙනස මගින් Facebook හි නාමික සේවාව, Instagram සහ WhatsApp සමඟින්, අතිවිශාල සන්නාමය වෙනුවට සමාගමේ අනුබද්ධිත ආයතනයක් ලෙස පහත හෙළනු ඇත.

Facebook හි ප්‍රති සන්නාමකරණය, කීර්තිය ප්‍රතිශෝධනය කිරීමට සහ එහි වේදිකාවල වැරදි තොරතුරු, අන්තර්ගත මධ්‍යස්ථ අසාර්ථකවීම් සහ එහි නිෂ්පාදන සමහර පරිශීලකයන්ගේ මානසික සෞඛ්‍යයට ඇති කර තිබූ අහිතකර බලපෑම පිළිබඳ හෙළිදරව් කිරීම් ඇතුළු සිදුවීම් මාලාවකින් පසුව ඒවා වසා දැමීමට දරන ප්‍රයත්නයේ කොටසක් විය හැකි බව විචාරක මතයයි.

මෙම නම් වෙනස් කිරීම අප එදිනෙදා භාවිත කරන Facebook යෙදුමට සිදුකරන ලද්දක් නොවන අතර Facebook, WhatsApp, Instagram සහ Oculus වැනි Facebook ආයතනයට අයත් උප සමාගම් පාලනය සඳහා සහ ආයෝජකයින්ගේ පහසුව තකා ඉහත සඳහන් සමාගම් වල මව් සමාගමට සිදුකරන ලද වෙනස්කමකි.

කෙසේ වෙතත් එම සමාගම යටතට අයත් Facebook, Instagram, Messenger හා WhatsApp යන යෙදුම්වල නම් සංශෝධනය නොකරන බවද Meta සමාගම නිවේදනය කළා.

2015 වසරේදී Google වෙබ් අඩවියේ මව් සමාගමේ නාමයද Alphabet ලෙසින් වෙනස් වූ අතර ඉන්පසු මෙවැනි විශාල සමාගමක් තම නාමය වෙනස් කළ ප්‍රථම අවස්ථාව මෙයයි.

Facebook හි ප්‍රති සන්නාමකරණය, කීර්තිය ප්‍රතිශෝධනය කිරීමට සහ එහි වේදිකාවල වැරදි තොරතුරු, අන්තර්ගත මධ්‍යස්ථ අසාර්ථකවීම් සහ එහි නිෂ්පාදන සමහර පරිශීලකයන්ගේ මානසික සෞඛ්‍යයට ඇති කර තිබූ අහිතකර බලපෑම පිළිබඳ හෙළිදරව් කිරීම් ඇතුළු සිදුවීම් මාලාවකින් පසුව ඒවා වසා දැමීමට දරන ප්‍රයත්නයේ කොටසක් විය හැකි බව ඇතැම් විචාරක මතය යි.

Related Articles

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Latest Articles